Všeobecné obchodné podmienky

I. Základné ustanovenia

Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kedy na jednej strane je živnostnenské oprávnenie

Ing. Dušan Ševčovič, IČO: 37084020, so sídlom.Jána Stanislava 15,
841 05 Bratislava 4 - Dlhé diely
, 

SK DIČ: SK1020167280

ako predávajúci (ďalej len "predávajúci" alebo "Ing. Dušan Ševčovič") a na strane druhej je kupujúci, ktorý môže byť aj spotrebiteľom (ďalej len "kupujúci"). Ďalšie informácie o predávajúcom sú uvedené na webovej stránke www.sevcovic.sk v sekcii   "kontakt".

Keď cez internetový obchod www.sevcovic.sk dochádza k predaju tovaru dištančným spôsobom, kde na jednej strane je spoločnosť

Ing. Dušan Ševčovič, IČO 37084020, so sídlom.Jána Stanislava 15,
841 05 Bratislava 4 - Dlhé diely
, 

ako predávajúci (ďalej len "predávajúci" alebo "Ing. Dušan Ševčovič") a na strane druhej je kupujúci, ktorý môže byť aj spotrebiteľom (ďalej len "kupujúci"), tieto VOP sa primerane použijú aj v tomto prípade s výnimkou nasledovných ustanovení:

·         Čl. II, písm. g) bod xi;

·         Čl. III, bod 10.;

·         Čl. III, bod 11.;

·         Čl. V;


Predávajúcim sa pre účely týchto VOP rozumie Ing. Dušan Ševčovič. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností sa v prípadoch, kedy sa dané ustanovenie aplikuje len výlučne v prípade niektorého predávajúceho, tak je vyslovene v ustanovení definovaný daný predávajúci. Predávajúcim v konkrétnom prípade je tá spoločnosť, ktorá je uvedená ako predávajúci na daňovom doklade k nákupu.

Kupujúcim podľa týchto VOP je fyzická osoba v postavení spotrebiteľa alebo podnikajúca fyzická osoba alebo právnická osoba.

Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.
 
Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, ako aj súvisiacimi
.predpismi.
 
Podnikateľom sa rozumie:

·         osoba zapísaná v obchodnom registri,

·         osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,

·         osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,

·         osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.

 

Podnikateľom sa taktiež pre účely VOP rozumie ten, kto jedná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Ak uvedie Kupujúci v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), potom berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá.uvedené.vo.VOP.pre.podnikateľov.

Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a individuálnou zmluvou, má prednosť text zmluvy.

 

Kupujúci vytvorením objednávky potvrdzuje, že sa pred uzatvorením zmluvy zoznámil s týmito VOP, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí Oznámenie pred uzatvorením kúpnej zmluvy pre Kupujúceho spotrebiteľa obsiahnutá v čl. II. VOP, Reklamačný poriadokPodmienky ochrany osobných údajov a dokument "Spôsoby dopravy" a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente vytvorenia objednávky.

Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou výrobkov, ktoré sú v obchodnej ponuke Predávajúceho, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných lôg či patentov Predávajúceho alebo ďalších zmluvných partnerov predávajúceho, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.

Kópiu VOP môže Kupujúci dostať na vyžiadanie ako prílohu potvrdenia objednávky na zadanú e-mailovú adresu. Faktúru obsahujúcu základné údaje zmluvy, vrátane účtenky / potvrdenky podľa zákona o evidencii tržieb a daňového dokladu, dostane Kupujúci formou odkazu na stiahnutie Faktúry alebo priamo dokumentom v elektronickej podobe, s čím Kupujúci súhlasí. Odkazy na uvedené listiny sú Kupujúcemu zaslané na e-mailovú adresu, ktorú Kupujúci uvedie pri objednávke, prípadne sú dostupné po prihlásení do používateľského profilu .

II. Oznámenie pred uzatvorením zmluvy pre Kupujúceho spotrebiteľa

Predávajúci Kupujúcemu spotrebiteľovi oznamuje, že

a.      náklady na prostriedky komunikácie na diaľku sa nelíšia od základnej sadzby (v prípade internetového aj telefonického pripojenia podľa podmienok operátora Kupujúceho, predávajúci si neúčtuje žiadne ďalšie poplatky, to sa netýka prípadne zmluvnej prepravy);

b.      požaduje úhradu kúpnej ceny pred prevzatím plnenia Kupujúcim od predávajúceho, prípadne povinnosť zaplatiť zálohu alebo obdobnú platbu týkajúci sa požiadaviek Kupujúceho na poskytnutie špecifických služieb, ak sa požadujú a sú poskytované;

c.       predávajúci neuzatvára zmluvy, ktorej predmetom je opakované plnenie, ak takéto zmluvy sprostredkúva, najkratšiu dobu, po ktorú bude zmluva strany zaväzovať, oznamuje poskytovateľ daného plnenia, vrátane údajov o cene, alebo spôsobu jej určenia za zúčtovacie obdobie, ktorým je vždy jeden mesiac, ak je táto cena nemenná;

d.      ceny tovarov a služieb sú na webe prevádzkovanom Ing. Dušanom Ševčovičom uvádzané vrátane DPH, vrátane všetkých poplatkov stanovených zákonom, avšak náklady na dodanie tovaru alebo služby sa líšia podľa zvolenej metódy a poskytovateľov dopravy a spôsobu úhrady objednávky;

e.      Kupujúci spotrebiteľ má právo od zmluvy odstúpiť (ak nie je nižšie uvedené inak), a to v lehote 14 dní, ktorá plynie ak ide o

                                               i.            kúpnu zmluvu odo dňa prevzatia tovaru,

                                              ii.            zmluvu, ktorá je predmetom je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru, alebo

                                            iii.            zmluvu, ktorej predmetom je pravidelná opakovaná dodávka tovaru, odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru

pričom toto odstúpenie musí zaslať na adresu predávajúceho, na e-mailovú adresu predávajúceho, oznámiť osobne na kontaktnom mieste predávajúceho, oznámiť prostredníctvom telefonátu.

f.        Kupujúci spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy:

                                               i.            o poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,

                                              ii.            predaji tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

                                            iii.            predaji tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,

                                            iv.            predaji tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,

                                              v.            predaji tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,

                                            vi.            predaji tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.

g.      V prípade odstúpenia od zmluvy, Kupujúci spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom bežnej pošty;

h.      Kupujúci má povinnosť uhradiť pomernú časť ceny v prípade odstúpenia od zmluvy, ktorej predmetom je poskytovanie služieb a jej plnenie už začalo;

i.        zmluva, resp. príslušná faktúra, bude uložená v elektronickom archíve predávajúceho;

j.        spotrebiteľ môže uplatniť sťažnosť cez e-mail: obchod@sevcovic.sk , prípadne sa môže obrátiť so sťažnosťou na orgán dohľadu alebo štátneho dozoru.

III. Kúpna zmluva

1.Uzavretie.kúpnej.zmluvy 
Uzavretie kúpnej zmluvy k vytvoreniu objednávky dištančným spôsobom dôjde v okamihu, kedy Kupujúci vloží vybraný tovar, službu alebo elektronický obsah do košíka a odošle objednávku, prípadne kúpy expres, pokiaľ je registrovaným užívateľom predávajúceho. Do času, kým Kupujúci potvrdí záväzne objednávku, môže meniť tak požadované plnenie v košíku, ako aj spôsob dopravy a spôsob úhrady. Kupujúci je povinný skontrolovať všetky údaje, ktoré pri vytváraní objednávky uviedol / zvolil. Kúpna zmluva je uzavretá potvrdením objednávky vytvorenej Kupujúcim zo strany predávajúceho, pričom za prípadné chyby prenosu dát predávajúci nenesie zodpovednosť. Uzavretie zmluvy predávajúci bezodkladne potvrdí Kupujúcemu informatívnym e-mailom na Kupujúcim zadaný e-mail. Prílohou potvrdenia môže byť aktuálne znenie VOP a Reklamačného poriadku predávajúceho. Vzniknutú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody strán alebo na základe zákonných dôvodov, ak tieto VOP neustanovujú inak.

Uzavretá zmluva je predávajúcim archivovaná po dobu najmenej piatich rokov od jej uzavretia, najdlhšie však na dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu zmluvy sú zrejmé z týchto VOP, kde je tento proces zrozumiteľne popísaný.

 

2. Dodanie predmetu kúpy

Kúpnou zmluvou sa predávajúci zaväzuje, že Kupujúcemu odovzdá tovar a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k nemu, a Kupujúci sa zaväzuje, že vec / obsah prevezme a zaplatí predávajúcemu.

Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k veci, a preto sa Kupujúci stane vlastníkom až po úplnom zaplatení kúpnej ceny.

Predávajúci Kupujúcemu odovzdá tovar a doklady, ktoré sa k tovaru vzťahujú, a umožní Kupujúcemu nadobudnúť vlastníckeho práva k tovaru v súlade so zmluvou.

Predávajúci splní povinnosť odovzdať tovar Kupujúcemu, ak mu umožní nakladať s tovarom v mieste plnenia a včas mu to oznámi.

Ak má predávajúci tovar odoslať, odovzdá tovar Kupujúcemu podnikateľovi odovzdaním prvému dopravcovi k preprave pre Kupujúceho a umožní Kupujúcemu uplatniť práva z prepravnej zmluvy voči dopravcovi, predávajúci odovzdá Kupujúcemu – spotrebiteľovi v momente, keď mu tovar odovzdá dopravca.

Ak predávajúci dodá väčšie množstvo výrobkov, ako bolo dojednané, je kúpna zmluva uzavretá aj na nadbytočné množstvo, ibaže to Kupujúci bez zbytočného odkladu odmietol.

Predávajúci odovzdá Kupujúcemu tovar v dojednanom množstve, akosti a prevedení. Ak nie je dojednané, ako má byť tovar zabalený, predávajúci tovar zabalí podľa zvyklostí; ak nie sú zvyklosti, potom spôsobom potrebným pre uchovanie tovaru / výrobkov a jeho ochranu. Rovnakým spôsobom zaobstará predávajúci tovar na prepravu.

S ohľadom na minimalizáciu vzniku škôd a zaisteniu bezproblémového zásobovania si predávajúci vyhradzuje právo odoslať tovar Kupujúcemu, ktorý si v rámci jednej objednávky a / alebo jedného dňa objednal tovar za celkovú hodnotu presahujúcu 3.500,- Eur vrátane DPH, až po úplnej úhrade celkovej kúpnej ceny. Akonáhle Kupujúci uhradí celkovú kúpnu cenu zakúpeného tovaru, predávajúci urobí expedíciu v súlade s požiadavkami Kupujúceho stanovenými v objednávke a oznámi túto skutočnosť Kupujúcemu.

 

3. Prechod nebezpečenstva škody

Vec / výrobok / produkt (ďalej len „vec“) má vadu, ak nemá dojednané vlastnosti. Za vadu sa považuje aj plnenie inej veci a vady v dokladoch nevyhnutných pre užívanie veci. Právo Kupujúceho z vadného plnenia zakladá vada, ktorú má vec pri prechode nebezpečenstva škody na Kupujúceho, hoci sa prejaví až neskôr. Právo Kupujúceho založí aj neskôr vzniknutá vada, ktorú predávajúci spôsobil porušením svojej povinnosti. Kupujúci si vec podľa možnosti prehliadne čo najskôr po prechode nebezpečenstva škody na veci a presvedčí sa o jej vlastnostiach a množstve. O prípadných zistených vadách a nedostatkoch je povinný predávajúceho bez zbytočného odkladu informovať. Nebezpečenstvo škody prechádza na Kupujúceho prevzatím veci. Ten istý následok má, ak neprevezme Kupujúci vec, hoci mu s ňou predávajúci umožnil nakladať. Škoda na veci, vzniknutá po prechode nebezpečenstva škody na veci na Kupujúceho, nemá vplyv na jeho povinnosť zaplatiť kúpnu cenu, ibaže predávajúci škodu spôsobil porušením svojej povinnosti. Omeškaním Kupujúceho s prevzatím veci vzniká predávajúcemu právo vec po predchádzajúcom upozornení Kupujúceho vhodným spôsobom predať / odovzdať potom, čo Kupujúcemu poskytla dodatočnú primeranú lehotu k prevzatiu. To platí aj vtedy, ak Kupujúci je v omeškaní s platením, ktorým je odovzdanie veci podmienené.

 

4. Zodpovednosť predávajúceho

Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, že vec pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, že v dobe, kedy Kupujúci vec prevzal,

a.      má vec vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba toto dojednanie, že má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré Kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonanej;

b.      sa vec hodí k účelu, ktorý pre jej použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa vec tohto druhu obvykle používa;

c.       je vec v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti; a

d.      vec vyhovuje požiadavkám právnych predpisov;

e.      ak sa prejaví vada v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že vec bola vadná už pri prevzatí.

f.        Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru / výrobku v lehote 24 mesiacov od prevzatia, ak nie je uvedené inak, to sa však netýka:

                       i.            veci predávanej za nižšiu cenu kvôli vade, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná;

                      ii.            na opotrebenie veci spôsobené jej obvyklým užívaním;

                    iii.            pri použitej veci na vadu zodpovedajúcej miere používania alebo opotrebenia, ktorú vec mala pri prevzatí Kupujúcim; alebo

                    iv.            ak to vyplýva z povahy veci.

                      v.            Spotrebiteľ berie na vedomie skutočnosť, že ak je spoločne s tovarom poskytovaný aj darček, je možné uplatniť právo z vady do 24 mesiacov len pri predávanom tovare, ale nie pri darčeku poskytnutom spoločne s tovarom / výrobkom / výrobkami. Pri týchto darčekoch smie spotrebiteľ uplatniť práva z vadného plnenia len do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Podnikateľ nie je oprávnený pri darčeku uplatniť práva z vadného plnenia. Jednotlivé lehoty bližšie upravuje Reklamačný poriadok. Pre Kupujúceho podnikateľa môže byť lehota pre uplatnenie práv z vadného plnenia upravená odlišne, ak je to u daného typu tovaru výslovne uvedené, takto uvedená lehota má prednosť. Právo z vadného plnenia Kupujúcemu neprináleží, pokiaľ Kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo pokiaľ Kupujúci vadu sám spôsobil. Ak má vec vadu, z nej je predávajúci zaviazaný, a ak sa jedná o vec predávanú za nižšiu cenu alebo o vec použitú, má Kupujúci miesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.

 

 

5. Podstatné porušenie zmluvy

Ak sa vada vyskytne v uvedenej lehote a ak je vadné plnenie podstatným porušením zmluvy, má Kupujúci právo:

a.      na odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci, pokiaľ to nie je vzhľadom k povahe vady neprimerané, ale ak sa vada týka len súčasti veci, môže Kupujúci požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy. Ak je to však vzhľadom k povahe vady neúmerné, najmä ak možno vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má Kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady;

b.      na odstránenie vady opravou veci,

c.       na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo

d.      odstúpiť od zmluvy.

Kupujúci oznámi predávajúcemu, aké právo si zvolil, pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôže Kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho; to neplatí, ak žiadal Kupujúci opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. Ak predávajúci neodstráni vady v primeranej lehote alebo ak oznámi Kupujúcemu, že vady neodstráni, môže Kupujúci požadovať namiesto odstránenia vady primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť.

Ak si Kupujúci nezvolí svoje právo včas, má práva ako v prípade nepodstatného porušenia zmluvy - viď nižšie. Kupujúci - spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu predávajúci nemôže dodať novú vec bez vád, vymeniť jej súčasť alebo vec opraviť, ako aj v prípade, že predávajúci nenapraví v primeranom čase, alebo že by zaistenie nápravy spotrebiteľovi pôsobilo značné ťažkosti.

 

6. Nepodstatné porušenie zmluvy

Ak je chybné plnenie nepodstatným porušením zmluvy, má Kupujúci právo na odstránenie chyby, alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Pokiaľ Kupujúci neuplatní právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, môže predávajúci dodať to, čo chýba alebo odstrániť právnu / zistenú vadu. Iné vady môže predávajúci odstrániť podľa svojej voľby opravou veci alebo dodaním novej veci. Ak predávajúci neodstráni vadu veci včas alebo vadu veci odmietne odstrániť, môže Kupujúci požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo môže od zmluvy odstúpiť. Vykonanú voľbu nemôže Kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho.

 

7. Porušenie zmluvy všeobecne

Právo na dodanie novej veci alebo výmenu súčasti má Kupujúci aj v prípade odstrániteľnej vady, ak nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave (tretia reklamácia rovnakej vady) alebo pre väčší počet vád (aspoň 3 vady súčasne). V takom prípade má Kupujúci - spotrebiteľ aj právo od zmluvy odstúpiť. Pri dodaní novej veci vráti Kupujúci predávajúcemu na jeho náklady vec pôvodne dodanú (vrátane všetkého dodaného príslušenstva). Ak Kupujúci neoznámil vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol pri včasnej prehliadke a náležitej starostlivosť zistiť, súd mu právo z chybného plnenia neprizná. Ak sa jedná o skrytú vadu, platí to isté, ak nebola vada oznámená bez zbytočného odkladu po tom, čo ju Kupujúci mohol pri dostatočnej starostlivosti zistiť, najneskôr však do 2 rokov po odovzdaní veci.

 

8. Záruka za akosť

Zárukou za akosť sa predávajúci zaväzuje, že vec bude po určitú dobu spôsobilá na obvyklé použitie / používanie alebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tieto účinky má aj uvedenie záručnej doby alebo doby použiteľnosti veci na obale alebo v reklame. Záruka môže byť poskytnutá aj na jednotlivú súčasť veci. Záručná doba plynie od odovzdania veci Kupujúcemu; ak bola vec podľa zmluvy odoslaná, plynie od dodania veci do miesta určenia. Ak má kúpenú vec uviesť do prevádzky niekto iný ako predávajúci, plynie záručná doba až odo dňa uvedenia veci do prevádzky, ak Kupujúci objednal uvedenie do prevádzky od predávajúceho spolu s vecou či najneskôr do 3 týždňov od prevzatia veci a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť. Kupujúci nemá právo zo záruky, ak vadu spôsobila po prechode nebezpečenstva škody na veci na Kupujúceho vonkajšiu udalosť.

 

9. Následný predaj zakúpenej veci

Ak Kupujúci vec zakúpenú od predávajúceho predá, daruje alebo inak prevedie do vlastníctva inej osoby, tak je povinný o tom predávajúceho informovať. Ak nebude o tom Kupujúci predávajúceho informovať, považuje predávajúci tohto Kupujúceho stále za vlastníka danej veci a za osobu, ktorej patria práva z vadného plnenia.

 

10. Osobitné pravidlá pri predobjednávke

V prípade predobjednávky tovaru Kupujúcim je cena takéhoto tovaru iba predbežná. Výsledná cena tovaru sa môže líšiť. O zmene ceny bude predávajúci Kupujúceho informovať. Kúpna cena tovaru bude stanovená až po naskladnení tovaru predávajúcim. Prípadný rozdiel medzi uhradenou odhadovanou cenou a kúpnou cenou bude zo strany predávajúceho vrátený alebo Kupujúcim doplatený pred doručením tovaru, pokiaľ sa Kupujúci nerozhodne predobjednávku zrušiť. Predávajúci si pri tovare, ktorý je možné predobjednať, vyhradzuje právo zmeniť termín dodania. V prípade podstatnej zmeny termínu dodania (t.j. 14 dní) má Kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Pokiaľ sa zmenili okolnosti, z ktorých vychádzal predávajúci v okamihu predobjednávania tovaru Kupujúcim do takej miery, že od predávajúceho nebude možné rozumne požadovať, aby bol predobjednávkou viazaný, má predávajúci právo predobjednávku zrušiť, a zároveň o tom informovať Kupujúceho.

 

IV. Bezpečnosť a ochrana informácií

Vo veci ochrany a spracovania osobných údajov Kupujúceho zo strany predávajúceho sa použijú podmienky ochrany osobných údajov.

V. Prevádzková doba

Objednávky cez internet / e-shop alebo prostredníctvom personálu predajcu:

V prípade výpadku informačného systému alebo zásahu vyššej moci predávajúci nenesie zodpovednosť za nedodržanie prevádzkovej doby e-shopu.

O prevádzkovej dobe v dňoch pripadajúcich na štátne sviatky budú zákazníci informovaní na www.sevcovic.sk , ak nie je uvedené inak.

VI. Ceny

Všetky ceny sú zmluvné. V on-line e-shope sú vždy aktuálne a platné ceny. Ceny sú konečné, tzn. vrátane DPH, prípadne všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí spotrebiteľ / Kupujúci pre získanie tovaru zaplatiť. To sa netýka prípadných poplatkov za dopravné, poštovné, expresné dodanie a pod., ktoré sú uvádzané až v rámci tzv. nákupného košíku a ich výška sa odvíja od voľby Kupujúceho.

Ceny uvedené pri jednotlivých produktoch sú konečné, tzn. vrátane DPH, prípadne všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí spotrebiteľ / Kupujúci pre získanie tovaru zaplatiť. To sa však netýka prípadných poplatkov za dopravné, dobierku a nákladov na komunikačné prostriedky na diaľku, ktoré sú uvádzané až v rámci tzv. nákupného košíka a ich výška sa odvíja od voľby Kupujúceho.

Kupujúci berie na vedomie, že môžu nastať prípady, kedy nedôjde k uzatvoreniu zmluvy medzi predávajúcim a Kupujúcim, a to hlavne v prípade, kedy kupujúci objedná tovar za cenu zverejnenú omylom v dôsledku chyby interného informačného systému predávajúceho, či pochybeniu personálu na strane predávajúceho: Ing. Dušan Ševčovič – TRI.CON. V takom prípade je predávajúci oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to aj potom, čo Kupujúci obdržal e-mail potvrdzujúci jeho objednávku, o čom predávajúci Kupujúceho informuje. Príklady, kedy môže dôjsť k chybne zverejnenej cene sú najmä, avšak nie výlučne, nasledujúce prípady:

·         cena tovaru je na prvý pohľad nesprávna (napr. nezohľadňuje nákupnú cenu či obvyklú cenu tovaru);

·         u ceny tovaru chýba alebo je navyše jedna či viac číslic;

·         zľava tovaru / výrobku / produktu presahuje viac ako 50% bez toho, aby tovar bol súčasťou zvláštnej marketingovej kampane či výpredajovej akcie označenej špeciálnym symbolom a inzerujúcim zodpovedajúcej výške zľavy.

 

Predávajúci upozorňuje, že informačný systém predávajúceho uvádza aj pri tovare so zjavne chybnou cenou automaticky informáciu, že sa jedná o tovar zlacnený, resp. tovar vo výpredaji a pod. V prípade pochybností, či je tovar skutočne zlacnený alebo či ide o zjavnú chybu v cene tovaru, je preto Kupujúci povinný kontaktovať predávajúceho a informáciu o správnosti ceny si overiť.

Ak predávajúci na základe špecifických podmienok vykúpil používaný tovar od neplatcu DPH a ponúka ju v kategórii „Použitý, Zánovné alebo rozbalené“, je cena tovaru vyčíslená bez DPH v súlade s ustanovením § 66 zákona č. 222/2004 Zb. o dani z pridanej hodnoty. Kupujúci berie na vedomie, že táto skutočnosť môže byť zohľadnená až vo faktúre za predmetnú objednávku. Akciové ceny platia do vypredania zásob predávajúceho či pri uvedení počtu kusov akciového tovaru do vypredania stanoveného počtu kusov akciového tovaru alebo do skončenia akcie, podľa toho, čo nastane skôr.

Pôvodná cena (na webe / v e-shope je spravidla zobrazená v rámci informovania o zľave ako preškrtnutá) znamená najnižšiu cenu za posledných 30 dní pred zľavnením, za ktorú predmetný tovar / službu / výrobok / produkt (ďalej len „vec“) predávajúci ponúkal vo svojom e-shope. Do výpočtu pôvodnej ceny sa nezohľadňujú individuálne cenové zvýhodnenia a cenové zvýhodnenia, ktoré nie sú zahrnuté priamo v aktuálnej predajnej cene danej veci. Takto vypočítaná pôvodná cena zostáva v platnosti aj v prípade, kedy je vec zľavnená postupne niekoľkokrát v kratšom časovom horizonte, maximálne však po dobu 90 dní. 

Predávajúci si vyhradzuje právo vyhlásiť kúpnu zmluvu za neplatne uzatvorenú, pokiaľ došlo k zneužitiu osobných údajov, zneužitiu platobnej karty a podobne alebo z dôvodu zásahu správneho či súdneho orgánu. O takomto postupe bude Kupujúci informovaný.

Ďalej si predávajúci vyhradzuje právo vyhlásiť kúpnu zmluvu za neplatne uzatvorenú, pokiaľ dôjde k neoprávnenému použitiu zľavového alebo obdobného poukazu v rozpore s jeho podmienkami. Spravidla ide o prípady, keď:

·         zľavový poukaz je použitý na iný tovar / výrobok / produkt / vec, pre ktorý bol určený;

·         zľavový poukaz je použitý v spojení s inou zľavou, a to aj napriek tomu, že sčítanie týchto zliav nebolo vyslovene zakázané;

·         zľavový poukaz je použitý na nákup, ktorý nedosahuje minimálne stanovenú cenu;

·         predávajúci zistí, že zľavový poukaz bol už použitý.

 

Kupujúci berie na vedomie, že v uvedených prípadoch nemôže kúpna zmluva platne vzniknúť, a zároveň Kupujúci berie na vedomie, že je predávajúci oprávnený požadovať mimo iné bezdôvodné obohatenie.

Predávajúci môže ponúkať vybrané produkty Kupujúcim podnikateľom za zvýhodnené ceny. Potom, čo sa Kupujúci podnikateľ prihlási do svojho užívateľského účtu, zobrazia sa mu zvýhodnené ceny (jeho nákupné ceny). Vybrané produkty, na ktoré predávajúci poskytuje zvýhodnenú cenu sú v ponuke v e-shope špeciálne označené.

VII. Objednávanie

Objednávať je možné nasledujúcimi spôsobmi:

a.      osobne na kontaktnej adrese predávajúceho;

b.      prostredníctvom elektronického obchodu predávajúceho (ďalej len „e-shop“);

c.       telefonicky

d.      e-mailom

 

Predávajúci odporúča Kupujúcemu vykonať objednávky cez e-shop prostredníctvom registrovaného profilu Kupujúceho. V prípade verejného prístupu k internetu ďalej odporúča Kupujúcemu odhlásiť sa zo svojho profilu po vykonaní objednávky.

Kupujúci bude o predpokladanom čase doručenia objednaného tovaru informovaný prostredníctvom e-mailu. Dĺžka doručovania objednaného tovaru a cena dopravy je závislá na spôsobe dopravy, ktorú si Kupujúci zvolí v druhom kroku objednávky v rámci svojho košíka. Kupujúci berie na vedomie, že predpokladaný čas doručenia sa môže zmeniť v závislosti na logistických možnostiach predávajúceho a / alebo jeho dopravcov, o čom bude predávajúci Kupujúceho bezodkladne informovať.

VIII. Odstúpenie od zmluvy

1. Odstúpenie od zmluvy kupujúcim, ktorým je spotrebiteľ

Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy v lehote 14 dní. Lehota podľa prvej vety plynie odo dňa uzavretia zmluvy, ak ide o:

a.      kúpnu zmluvu, odo dňa prevzatia tovaru;

b.      zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru; alebo

c.       zmluvu, ktorej predmetom je pravidelná opakovaná dodávka tovaru, odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru.

 

Predávajúci umožňuje spotrebiteľovi odstúpiť od zmluvy prostredníctvom vyplneného a odoslaného vzorového formulára pre odstúpenie od zmluvy a to tak, že predávajúci potvrdí bez zbytočného odkladu v textovej podobe jeho prijatie.

Odstúpenie od zmluvy a tovar / výrobok / produkt / vec zasielajte, prosím, na adresu:

Ing. Dušan Ševčovič – TRI.CON

Jána.Stanislava.15
841 05 Bratislava 4 - Dlhé diely

Tovar / výrobok / produkt / vec by mal Kupujúci spotrebiteľ vrátiť najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý a pokiaľ možno, vrátane originálneho obalu v stave a hodnote v akom tovar prevzal.

Kupujúci spotrebiteľ zodpovedá predávajúcemu len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku nakladania s týmto tovarom inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti, uvedené platí rovnako aj v prípade nákupu uskutočneného podnikateľom. Pričom náhrada za zníženie hodnoty tovaru bude započítaná do vrátenej kúpnej ceny Kupujúcemu podnikateľovi. 

V prípade preplatenia dobropisu v hotovosti môže predávajúci požadovať predloženie identifikačného preukazu (OP alebo cestovný pas), a to za účelom predchádzania vzniku škôd a zamedzenia legalizácie príjmu / príjmov pochádzajúcich z trestnej činnosti. Bez predloženia niektorého z týchto dokladov môže predávajúci odmietnuť vyplatiť peňažné prostriedky. Ak odstúpi Kupujúci spotrebiteľ od zmluvy, predávajúci mu vráti bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, všetky peňažné prostriedky, ktoré od neho na základe zmluvy prijal - rovnakým spôsobom. Ak má predávajúci nárok na náhradu za zníženie hodnoty tovaru, bude táto započítaná s pohľadávkou Kupujúceho spotrebiteľa na vrátenie kúpnej ceny.

V prípade, že má Kupujúci spotrebiteľ úplnú registráciu (vyplnené meno, priezvisko, adresu a kontaktný e-mail v zákazníckom profile na www.sevcovic.sk ), môže mu predávajúci na jeho žiadosť vrátiť prijaté peňažné prostriedky okrem nákladov na dodanie tovaru aj vo forme špeciálnych darčekových poukazov.

Ak odstúpi Kupujúci spotrebiteľ od zmluvy, predávajúci však nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky spotrebiteľovi skôr, než mu Kupujúci spotrebiteľ tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal. Kupujúci spotrebiteľ je povinný vrátiť predávajúcemu tovar bez zbytočného odkladu po odstúpení od zmluvy, najneskôr však do 14 dní.

Kupujúci berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a Kupujúcim uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde k využitiu práva odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní, darovacia zmluva stráca účinnosť a Kupujúci / spotrebiteľ je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť aj s ním súvisiace poskytnuté darčeky vrátane všetkého, čo od predávajúceho dostal / obdržal. V prípade, že tieto darčeky nebudú vrátené späť, budú tieto hodnoty chápané ako bezdôvodné obohatenie sa Kupujúceho. Ak nie je vydanie predmetu bezdôvodného obohatenia sa možné, má predávajúci právo na peňažnú náhradu vo výške obvyklej ceny. V prípade odstúpenia od darovacej zmluvy nezaniká kúpna zmluva a zmluvy sú z tohto hľadiska posudzované samostatne.

Spotrebiteľ / Kupujúci berie na vedomie, že ak odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

 

2. Odstúpenie od zmluvy podnikateľom a v ostatných prípadoch

Pri nákupe ako podnikateľ  / Kupujúci (teda na IČO) nemá podnikateľ  / Kupujúci  pri nákupe urobeného / zrealizovaného dištančne, na rozdiel od klasického spotrebiteľa / Kupujúceho, zo zákona právo vrátiť tovar v lehote 14 dní. Zákon v tomto ohľade zvýhodňuje iba klasických spotrebiteľov / Kupujúcich.

Podnikateľom / Kupujúcim na IČO ale umožňujeme odstúpiť od zmluvy za rovnakých podmienok ako klasickým spotrebiteľom.

Pokiaľ ste teda nakúpili u nás ako podnikateľ, môžete od nákupu odstúpiť do 14 dní podľa pravidiel uvedených vyššie.

Z dôvodu ochrany práv Kupujúceho, ak je Kupujúcim právnická osoba a predávajúcim Ing. Dušan Ševčovič a tento Kupujúci bude požadovať vrátenie peňazí prostredníctvom preplatenia dobropisu priamo na kontaktnom mieste Ing. Dušan Ševčovič – TRI.CON, bude príslušná čiastka vyplatená iba osobám oprávneným konať za dotyčnú právnickú osobu, tzn. štatutárnemu orgánu / osobe, ktorá sa preukáže úradne overenou plnou mocou.

3. Odstúpenie od zmluvy predávajúcim v prípade chyby ceny tovaru

Mimo prípadov stanovených zákonom je predávajúci oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade zjavnej chyby v cene tovaru. Odstúpiť od zmluvy podľa tohto bodu je možné do 14 dní odo dňa nasledujúceho po dni uzatvorenia kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim a predávajúcim tak, že predávajúci Kupujúcemu stornuje objednávku alebo mu dá aj iným spôsobom najavo / na vedomie / oznámi, že od zmluvy odstupuje.

Pokiaľ Kupujúci zaplatil aspoň časť kúpnej ceny tovaru, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho bankový účet najneskôr do 14 dní odo dňa nasledujúceho po dni odstúpenia od zmluvy zo strany predávajúceho.

IX. Platobné podmienky

Predávajúci akceptuje tieto platobné metódy / podmienky uvedené pri platbe za nákup v e-shope: www.sevcovic.sk

Tovar / výrobok / produkt zostáva do úplného zaplatenia kúpnej ceny vo vlastníctve predávajúceho, avšak nebezpečenstvo škody na veci prechádza prevzatím tovaru Kupujúcim. Predávajúci si vyhradzuje právo ponúknuť Kupujúcemu len vybrané spôsoby platby podľa vlastného uváženia a aktuálnych technických možností a možností na trhu.

Fakturačné údaje Kupujúceho nie je možné meniť po odoslaní objednávky. V prípade platby platobnou kartou cez terminál je Kupujúci povinný chrániť údaje na svojej platobnej karte a zakryť / ochrániť si svoj PIN kód.

 

Platby v kryptomenách

Platby v kryptomenách predávajúci neakceptuje.

 

Vrátenie peňazí

V prípade, že Kupujúci odstúpi od uzavretej zmluvy s predávajúcim alebo ak budú Kupujúcemu vrátené peňažné prostriedky z iného dôvodu, predávajúci vráti Kupujúcemu peňažné prostriedky, ktoré od neho prijal na základe zmluvy rovnakým spôsobom ako ich od Kupujúceho dostal / prevzal / obdržal. Kupujúci je zodpovedný za správnosť údajov pre vrátenie peňažných prostriedkov, ktoré poskytne predávajúcemu v prípade, že nie je možné peňažné prostriedky vrátiť rovnakým spôsobom, akým bola prevedená platba za objednávku (napr. zákazník platil v hotovosti na kontaktnom mieste spoločnosti Ing. Dušan Ševčovič – TRI.CON alebo kuriérovi, prípadne došlo k exspirácii platobnej karty zákazníka a predávajúci nemá k dispozícii iné platobné údaje Kupujúceho), či v prípade, kedy predávajúci na základe vlastného uváženia vyhovie požiadavke Kupujúceho na zmenu spôsobu vrátenia peňažných prostriedkov.

X. Dodacie podmienky

1. Spôsoby dodania

Predávajúci zaisťuje či sprostredkováva rôzne spôsoby dodania / dopravy / zaslania podľa aktuálnej dostupnosti jednotlivých služieb a s ohľadom na kapacitu a príjazdovej možnosti. V prípade zásahu vyššej moci či výpadku informačného systému predávajúci nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie tovaru.

 

2. Ostatné podmienky

V prípade vyzdvihnutia objednávky, ktorá bola uhradená vopred prostredníctvom internetu, môže predávajúci alebo jeho zmluvný partner požadovať predloženie identifikačného preukazu (OP alebo cestovný pas), a to za účelom predchádzania vzniku škôd a zamedzeniu legalizácie výnosov pochádzajúcich z trestnej činnosti. Bez predloženia niektorých týchto dokladov môže predávajúci alebo jeho zmluvný partner odmietnuť tovar vydať. Toto oprávnenie vyplýva z ust. § 415 Občianskeho zákonníka, ktoré stanovuje povinnosť prevencie a obozretnosti.

Ak je Kupujúcim právnická osoba, výdaj tovaru bude umožnený iba štatutárnemu orgánu danej právnickej osoby alebo osobe, ktorá sa preukáže overenou plnou mocou, či osobe, ktorá je uvedená ako „správca“ v profile Kupujúceho na webovej stránke / v e-shope: www.sevcovic.sk  a preukáže sa občianskym preukazom. Tovar zakúpený Kupujúcim / podnikajúcou fyzickou osobou (SZČO) bude odovzdaný len po predložení platného identifikačného preukazu (OP alebo cestovný pas).

Kupujúci je povinný bezprostredne pri prevzatí tovaru prekontrolovať spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, neporušenosť lepiacej pásky, poškodenie krabice) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku Kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu. O neúplnej alebo poškodenej zásielke je nutné okamžite oboznámiť predávajúceho, najlepšie e-mailom na adresu: obchod@sevcovic.sk  (prípadne pred tým aj telefonicky) a spísať s dopravcom škodový protokol a tento bez zbytočného odkladu zaslať e-mailom poštou predávajúcemu. Dodatočné reklamácie neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje Kupujúceho práva vec reklamovať, dávajú však predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.

XI. Záručné podmienky

Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom predávajúceho a platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Ako záručný list slúži nákupný doklad (viď. Reklamačný poriadok).

XII. Záverečné ustanovenia

Vzťahy a prípadné spory, ktoré vzniknú na základe zmluvy, budú riešené výhradne podľa práva Slovenskej republiky a budú riešené príslušnými súdmi Slovenskej republiky. Dohovor OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (CISG) sa v súlade s čl. 6 tohto dohovoru neuplatní.

Prípadné spory medzi predávajúcim a Kupujúcim je možné riešiť taktiež mimosúdnou cestou. V takomto prípade Kupujúci / spotrebiteľ môže kontaktovať subjekt mimosúdneho riešenia sporov, ktorým je napríklad Slovenská obchodná inšpekcia. Predávajúci odporúča Kupujúcemu najskôr využiť kontakt na predávajúceho pre vyriešenie vzniknutej situácie - skôr ako bude pristúpené k mimosúdnemu riešeniu sporu.

Kontaktnou e-mailovou adresou predávajúceho Ing. Dušan Ševčovič – TRI.CON je: obchod@sevcovic.sk alebo telefonický kontakt: 0903 / 244 243. Zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku. Pokiaľ vznikne pre potrebu Kupujúceho preklad textu zmluvy platí, že v prípade sporu o výklade pojmov platí výklad zmluvy v slovenskom jazyku.

Tieto Všeobecné obchodné podmienky (VOP) vrátane ich súčastí sú platné a účinné od 01.05.2023 a rušia predchádzajúce znenie VOP vrátane ich súčastí, pričom sú k dispozícii v sídle a prevádzkarni predávajúceho alebo elektronicky na www.sevcovic.sk. Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne zmeniť VOP bez predchádzajúceho upozornenia.